1e troepen weekend! KLaar maken voor Japan! - Reisverslag uit Steenwijk, Nederland van Vera Smid - WaarBenJij.nu 1e troepen weekend! KLaar maken voor Japan! - Reisverslag uit Steenwijk, Nederland van Vera Smid - WaarBenJij.nu

1e troepen weekend! KLaar maken voor Japan!

Blijf op de hoogte en volg Vera Smid

31 Maart 2014 | Nederland, Steenwijk

28-03-2014 Dag 1 van het kennismakings kamp. Het hele kamp werden er visite kaartjes gewisseld door te buigen en Konnichiwa (hallo) te zeggen en dan kaartjes geven

Bij aankomst werd ik vriendelijk ontvangen door de leiding. Eerst moesten we een naamkaartje halen en een foto maken van iedereen voor de vlag van onze troep: "De waterpoort" Daarna werden op een wit doek de regels geprojecteerd en hebben we die doorgenomen. Toen moesten we in een kring zitten hebben en we een namenronde gedaan waarbij we vertelden hoe oud we waren en waar we vandaan kwamen. Daarna kwam een spel waarbij de eerste zei ik ben ... de tweede zei ik ben .... en ik zit naast ... Toen dit voorbij was gingen we kranten meppen; 2 mensen in het midden met een opgerolde krant iemand begint met een naam te roepen die persoon moet een andere naam roepen maar als die geslagen is met de krant moest die in het midden staan. Hierna kwam nog een spel waar ik de naam niet van weet maar het gaat zo : 1 persoon in het midden en 1 lege stoel in het midden als je rechts van de stoel zat moest je er met je rechter hand op slaan en een andere naam roepen doe je dat niet dan moet je in het midden. Toen kregen we wat tijd om te kletsen met iedereen. Op het naamkaartje stonden gekleurde Japanse tekens en die stelden de groepjes voor. Bij het eerste spel die we dus in deze groepjes moesten doen was het de bedoeling dat je met plaatjes van voorwerpen, waar Japanse tekens bij stonden die we moesten vertalen (van Japans naar Engels naar Nederlands) alle woorden vonden en daarna er een verhaaltje/toneelstukje van maken. Hierna hebben we de avond gezellig rond een kampvuur al zingend afgesloten

Dag 2, 29-03-2014

Na het ontbijt hebben we spelletjes gedaan waaronder; Triviant, Paal lopen, boeken van vorige WJ's bekijken en daarbij info gekregen over de WJ. Als lunch hadden we mie met groenten en kip die we met stokjes moesten eten. (en ik vond het heerlijk!) daarna deden we weer spelletjes waarvan Sushi maken, Manga poppetjes tekenen, Sudoku oplossen, Origami kraamvogels maken, Mikado in het groot, Kakuro (een lastige soort puzzel) en deze zin naar het Japans vertalen: Troep waterpoort met de wereld jamboree naar Japan. Hierna kregen we vrije tijd waar wij Hollandse Leeuwen (van de ene kant naar de andere kant rennen zonder gepakt te worden door de "Hollandse leeuwen") en Weerwolven van Steenwijk (een spel waarbij weerwolven burgers moeten doden en de burgers (en wolven en andere karakters moeten stemmen wie ze verdenken als wolf en die word dan vermoord. normaal heet dit weerwolven van Wakkerdam) Toen moesten we een Hike lopen waar wij vragen moesten beantwoorden waarvan de antwoorden in Steenwijk te vinden waren, 2 Japanse puzzels oplossen waarvan 1 een sudoku was en de andere puzzel snapte onze groep niet. Helaas heb ik nu 2 blaren en waren de koekjes van iemand gestolen en weten we nog steeds niet wie het gedaan heeft. Na de Hike zijn we bij wezen komen rond een kampvuur en hebben we liedjes en yells gezongen en een hamburger gegeten. terwijl sommigen nog bij het vuur zaten hebben andere (waaronder ik) een smokkelaars spel gespeeld (plaatjes van de ene kant naar de andere kant smokkelen en niet getikt worden door het andere team die politie was) helaas was iemand hierbij gevallen en moest naar het ziekenhuis dus toen zijn we maar terug naar ons kamp gegaan.

30-03-2014

De dag begonnen met het inpakken van de tassen, (helaas... de tijd ging echt snel) Daarna ontbijten en daarna spelletjes waaronder een wet, belofte en yell maken, verzinnen wat er op het kamp terrein komt en regels keuren en verzinnen. Daarna hebben we geluncht en na de lunch nog een paar samenwerk spelletjes en weerwolven van Steenwijk (want dat is zo'n leuk spel) en jammer genoeg kwamen de ouders er al weer aan :( maar met de ouders hebben we nog een filmpje gekeken over de vorige WJ in zweden en dat zorgde alleen maar dat ik er nog meer zin in heb!