Samenvatting 1e troepweekend - Reisverslag uit Steenwijk, Nederland van Vera Smid - WaarBenJij.nu Samenvatting 1e troepweekend - Reisverslag uit Steenwijk, Nederland van Vera Smid - WaarBenJij.nu

Samenvatting 1e troepweekend

Blijf op de hoogte en volg Vera Smid

01 April 2014 | Nederland, Steenwijk

Dag 1
Ons eerste troepweekend was in Steenwijk. Toen iedereen er was kregen we naamkaartjes en werd er een foto van iedereen apart gemaakt. We gingen in een kring zitten en hebben een namenrondje gedaan. Daarna moest je zeggen naast wie je zat. Om de namen beter te leren zijn we gaan kranten meppen. Hierna nog een spel waarbij je op de rechter stoel naast je moest slaan en een naam roepen. Toen kregen we groepjes, moesten we Japanse tekens vertalen, en een verhaal van de woorden vertellen. Na die verhaaltjes hebben we kampvuurliedjes gezongen.
Dag 2
Na het ontbijt hebben we weer spelletjes gedaan waaronder triviant, paal lopen, boeken van vorige wereld jamborees bekijken en informatie over de WJ krijgen. Als lunch kregen we mie die we met stokjes moesten eten. Na de lunch deden we opdrachten en dat waren sushi maken, elkaar in manga tekenen, sudoku, origami kraamvogels maken, grote mikado, kakuro en een zin van Nederlands naar Japans vertalen. Hierna hadden we vrije tijd en deed bijna iedereen mee met Hollandse Leeuwen en Weerwolven van Steenwijk even later werd ons vertelt dat we een hike moesten gaan lopen. Tijdens de hike moesten we vragen beantwoorden en een sudoku en nog een puzzel oplossen. Aan het einde stond een kampvuur klaar met hamburgers. Na een tijdje zijn we smokkelaars gaan spelen alleen is daar iemand gevallen en moest naar het ziekenhuis gelukkig mocht hij snel weer naar huis.
Dag 3
Deze leuke tijd ging veel te snel, gelijk de tassen ingepakt na het wakker worden, ontbeten en nog een paar opdrachtjes gemaakt waarvan een wet en belofte maken, een yell verzinnen, wat er in Japan op ons kamp terrein moet komen en regels keuren/verbeteren en verzinnen. Toen de ouders kwamen hebben we een video gezien over de vorige wereld jamboree en nog informatie gekregen over geld inzamelen, en hoe het zit met het vliegen etc.
Kortom een geweldig kamp!

• 12 Mei 2014 - 12:56

Padvinsters Burmania:

Heel erg leuk dat je dit doet! Veel plezier in Japan! Hopelijk schrijf je binnekort weer een stukje dan gaan we weer met alle padvinsters dit lezen!

Groetjes je PV leiding